The “Enhancing the Quality of Urban Life” Open Online English Language Course

The “Enhancing the Quality of Urban Life” open online course is taught by CSBE Director, Mohammad al-Asad, and CSBE Associate Director, Lara Zureikat. The course has been developed in association with the Education Programme of the Aga Khan Trust for Culture, and is offered on the FutureLearnplatform. This English-language course was first offered in September 2018.

The course extends over a period of seven weeks. It looks at the challenges of enhancing the quality of urban life as they have been addressed by projects from across the world that have received the Aga Khan Award for Architecture. All of these projects have benefited Muslim communities, but the messages they communicate are universal.

Join the course on the FutureLearn platform here

"مساق "تحسين نوعية الحياة الحضرية

يقوم بتدريس مساق "تحسين نوعية الحياة الحضرية" محمد شجاع الأسد، مدير مركز دراسات البيئة المبنية في عمّان، ولارا زريقات، المديرة المشاركة للمركز. وقد تم تطوير المساق بالتعاون مع البرنامج التعليمي لمؤسسة الآغا خان للثقافة، ويُقدّم المساق من خلال منصة "FutureLearn" للتعليم الإلكتروني. وكان المساق قد عُرض للمرة الأولى في شهر أيلول من سنة ٢٠١٨.

إن المساق يمتد على فترة سبعة أسابيع، ويناقش التحديات التي تواجه تحسين نوعية الحياة الحضرية من خلال تحليل مشاريع من حول العالم حازت على جائزة الآغا خان للعمارة. ومع أن هذه المشاريع طُورت لخدمات مجتمعات مسلمة، إلا أن الرسائل التي تُقدمها هذه المشاريع عالمية في مضمونها.

إن لغة المساق هي اللغة الإنجليزية، ولكنه يحتوي أيضاً على ترجمة عربية.

إطلع أو قم بالتسجيل للمساق هنا